Fanouškem Rally jsem se stal v roce 2020, ale rád jsem na jej koukal už v dětství, jako milovník aut. Jelikož je v Čechách Rally oblíbené a vyskytuje se zde často, měl jsem tu možnost se dostat na pár závodů a vidět vytuněné mašiny na vlastní oči, jak se ženou hlínou a štěrkem ve vysoké rychlosti. Například jsem se byl podívat na Czech Rallye v Kroměříži, kde jsem měl tu možnost vidět závodit nejlepšího českého řidiče Jana Kopeckého a namátkově si prohlédnout legendární model Audi ze skupiny B. Na této stránce se dozvíte něco o Rally celkově, o mých trofejích v simulátorech a jak jsem zádodil, či komu fandím a jak na tom jsem dnes.
Rally není stálé, pořád se mění a to díky skupinám a autám. Skupin bylo celkem 17 a aut ještě více. Nejvíce se mluví o Skupině B "Více než Rally" a to kvůli tomu, jak neskutečně až bláznivě byla tato auta rychlá a výkonná na svoji dobu. Říkalo se a pořád říká "WRC je pro kluky, Skupina B byla pro muže". Objevila se v roce 1982 a byla zrušena v roce 1986 po tragické nehodě Henriho Toivonena, na následky vysoké rychlosti. Nejznámější auta z této skupiny byla Audi S4 Quattro, Lancia Delta S4, Peugeot 205 GTI. Dnes se WRC jezdí hlavně s Hyundai i20 Hybrid, Ford Puma WRC a Toyota Yaris WRC.
Fandím několika řidičům, kteří si u mě vysloužili respekt jakýmkoliv způsobem. Většina z nich je však z Francie, kde sport vznikl nebo ze Severních států Evropy (Finsko, Švédsko, Estonsko). Komu fandím a kdo je dnes považován za nejlepšího řidiče současnosti francouz Sébastien Loeb, který je devítinásobný mistr světa, čímž se stal nejúspěšnějším závodníkem historie motorsportu v počtu získaných titulů mistra světa. Má již 80 vítězství v kategorii WRC. Dále je zde můj starý oblíbenec Colin McRAE, který se proslavil svou Subaru Impreza, jež je mé nejoblíbenější auto, a sice vyhrál jenom jednou, ale jeho talent a schopnpsti ho umístili na 2. místo. Po Colinovy dále fandímfrancouzu Sébestienu Ogierovi, jenž je čtyřnásobný mistr světa. Pokud je někdo, kdo by někdo překonal Loebovo tituly, bude to právě mladý Ogier. Určitě také stojí za zmínku estonec Ott Tänak, který vyhrál titul Mistra světa v roce 2019 i přes všechny nehody auta v erzetách.
Já se o tento motorsport zajímám už dost dlouho, a jeden čas jsem závodil kompetetivně elitně ve hře DiRT Rally 2.0 a vyhrál dost závodů. Například:
Jak můžete vidět, spíše mě více baví Rallycross, což je klasické Rally, akorát se závodí v okruhu na různém terénu a podmínkách. Než jsem dostal svůj první volant Logitech G29, tak jsem závodil pomocí klávesnice, musím říct, že to byl opravdu skok. I přes to, že jsem závodil pomocí klávesnice, jsem se dokázal kvalifokovat do profesionálů, sice ne kompetitivně proti lidem, ale proti botům, kteří dávají docela zabrat. Po získání volantu se mi podařilo dostat na skupinu MASTERS v Rallycrossu, kam se dostalo zhruba 1% lidí a aktivně jsem závodil do té doby, než mě to omrzelo a byl jsem z týmu vyhozen, začal jsem tak hrát WRC 10, u které jsem nevydržel dlouho. Po takzavném "systému vyhoření", kdy mě Rally nijak nelákalo, jsem během měsíce jsem s Rally skončil. A kdo ví, možná se k tomu zase vrátím, ale jak jsem říkal, poslední rok se 100% věnuji Silovému trojboji.
Můj strávený čas v Rally hrách | |
---|---|
FlatOut: Ultimate Carnage | 397 hodin |
WRC 10 | 187 hodin |
FlatOut 2 | 87 hodin |
DiRT Rally 2.0 | 120 hodin |